Varde ljus!

Det är fantastiskt hur fort det vänder! Nyss promenerade jag i mörker både till och från mitt uppdrag här i Kiruna. Idag när jag gick så fick jag vara i ljuset! Så underbart! Att promenera till jobbet är verkligen en ynnest och i min "ensamhet" utan ansvar för att leverera någon annan till skola och förskola så är det en lyx! Hemma så cyklar jag, det går snabbt..och där tar jag ju alltid en promenad med mina fyrbenta familjemedlemmar på morgonen förstås!
...
Ljuset är något som verkligen höjer energinivåerna i mig. Jag tror inte heller att jag är ensam om energihöjningen. Det är som att sådant som kändes meckigt och klurigt för någon vecka sen känns enklare, massa enklare nu. Sen är det ju klart. När solen lyser in ser man alla fläckar hemma. Alla dammsamlande saker och sina oputsade fönster ger sig till känna. Å nu kan jag inte längre skylla på att de är gamla och slitna för varenda fönster i vårt hus är bytt! Det blir nog putsade tids nog. Tänker på klokskaper som man omgivits med under uppväxten och där fanns en skylt i vårt hem där det stod; "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helvete." Känns trösterikt att kunna vila i det citatet ibland!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0