Tänker tacksam...

Jag känner mig så tjatig med min tacksamhet hit och tacksamhet dit...men jag är nog en tacksam person så vad tusan! Tänkte på det idag när mina barn ville ha glass. Tänk att jag kan gå till glassbilen som stannar utanför mitt hus varenda vecka och köpa de glassar mina barn gillar och så får de äta en glass (minst) om dagen när de har sommarlov..och jag har möjlighet att bjuda deras vänner också!!! Jag är tacksam över det! Att jag inte behöver kompromissa och välja hela tiden. 
Jag är tacksam över att vi har råd att vara lediga så att barnen får 10 veckors sommarledighet. Det är en lyx och en ynnest. Jag hoppas att vi alltid kommer ha råd med det, så länge våra barn bor hemma och har sommarlov! Min mamma brukade gneta och spara och kämpa så hon fick vara ledig 10 veckor lite då och då med mig och brorsan. Det var fantastiskt att ha mamma hemma. Fast vi var ändå alltid lediga på sommaren. Jag har aldrig  gått på fritids eller dagis så där på "riktigt", eller kanske när jag var riktigt liten, men annars har jag fått vara hemma mycket. Jag tror att det är bra med både ock. Fast jag är fast i min åsikt att barn behöver 10 veckors sommarlov. Och att jag kommer göra allt som står i min makt för att kunna ge mina barn det. Tacksam är jag. Att jag har chefer som ger mig möjlighet, att jag har en man som kan styra sin tid och att jag har far och morföräldrar som mer än gärna hänger med mina barn. Det underlättar enormt!
...
Jag ska inte sticka under stolen med att jag behöver 10 veckor ledigt i sträck. Jag skulle nog nästan dö om jag inte hade den möjligheten! Jag älskar att jobba, mycket och hårt. Men sen vill jag vara ledig. LÄNGE! riktigt länge!
...
Nu har jag lite nedräkning igen. Den 6 augusti så vet jag om jag får börja plugga! Det känns superspännande! Att få möjligheten att plugga "gratis" vid universitet är något som vi svenskar ska vara tacksamma över! Att vi alla oavsett ekonomisk status och klass får plugga gratis och får låna pengar från staten för att finansiera studierna! Det är ett helt fantastiskt system! Nu jobbar ju jag så jag behöver inte använda mig av det systemet, fast jag är fortfarande tacksam över att den möjligheten finns om jag skulle behöva!
Så nu håller jag tummar och tår...kram alla fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0