Tillämpar TS...

Detta är en blogg där jag tillämpar TS=tänka själv. Det är på intet sätt någon sanning i allmänhet utan mina triviala funderingar. Ibland går jag igång på saker, både positivt och negativt. Kan vara en definition och ett ordval som jag går igång på. Sen har vi alla olika definitioner av vad det är. Som med mycket annat. Lite som begreppet neger. Det provicerar även om jag kanske har en kärleksfull definition av begreppet.
Det kan vara att jag hört ett begrepp flera sammanhang och funderat över syftet med det. Eller reagerat med förfäran för att det är emot allt jag tror bygger människan.
Jag är glad över möjligheten att få TS, att få reflektera över saker som stör min världsbild. Sedan är jag tacksam över att samma saker inte stör någon annans världsbild, eller kanske hjälper denne framåt i världen. För vi är olika och det är OK.
Utifrån mitt sätt att se det, när jag som vanligt tillämpar TS utifrån min erfarenhet av livet, så tror jag alltid på att mata det goda och tro på min förmåga. För begränsande övertygelser som ofta kommit till i skolan kan verkligen göra många saker onödigt arbetsamt. Jag kan inte räkna, jag förstår inte teknik...Jag kommer aldrig ihåg årtal....
Vad säger vi om oss själva då? Definierar oss själva som inkompetenta! Sa vi så innan vi började skolan?
Knappast. Innan någon lärt mig att jag inte kan så kan jag allt! Det, det mina vänner, det vill jag bevara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0