Funderingar...

..de senaste veckorna har jag haft huvudet fullt med tankar att lyfta på bloggen, men inte haft orken att få ut det fårn huvudet till tangenterna.
Är i en slutföra. Sätta punkt. börja om fas. Jag har sådana faser..Faser då jag startar upp och påbörjar olika projekt som jag slutför till 85%. Sen kommer ångestfasen där jag tänker vad tusan gör jag, varför gör jag detta. Behöver jag slutföra? Jobbigt jobbigt. Jag gör 10% till. Svär och biter ihop...och tänker att nej, nu får det vara....Men de sista 5% som jag inte gjort äter upp mig och dränerar mig på energi. Så då kommer en tid då jag inte får något gjort och som jag känner mig omotiverad och försöker hitta orsaker till varför jag inte ska bry mig i det som tar energi. Sen kommer jag till denna slutföra fas. När jag tar tjuren vid hornen och struntar i att jag inte hade tänkt slutföra, när jag gör det där sista, det jag inte skulle göra, men gör ändå. Når målet som jag inte egentligen vet varför jag satte upp. Jag vet att när jag får feedback på att det är klart, då kommer jag in i en ny uppstartsfas. Då är det kraft och energi som flödar igen!
Jag är lite tacksam över att jag inte var i den fasen för någon vecka sedan. För då hade jag startat upp fler projekt som jag kanske inte egentligen ser syftet med, utan som mer blir ett tidsfördriv som jag egentligen inte behöver. För jag behöver inte fler tidsfördriv.
...
Typiskt för fasen som jag är i nu är rensning. Jag rensar lådor, pärmar, sorterar och fixar. Tror huset har lättat flera kilo den senaste veckan. Tror pappersåtervinningen fått en extra tung vecka! :)
När jag rensar och sorterar så går jag i minnenas allé. Det är både härligt och förfärligt. Det sätter igång processer och känslor. Ett brett känslospektrum.
...
JDet påminner mig om vad och vilka som är viktiga för mig i livet. Vilka som präglat mig på gott och ont. Vad jag gjort bra och mindre bra. Det är en fas som tar energi. Som ger energi.
...
Att jag dragit på mig en förkylning just nu är inte konstigt. En tid av hög stress och press och som nu börjar landa. Jag känner mig harmonisk och lugn efter att ha känt pressen. Då kommer infektionerna som ett brev på posten. Så nu lyssnar jag på kroppen. Dricker te och sover! Å däremellan har jag rensat, fixat och skrattat åt gammalt. Gjort djupdykningar i fotoarkivet och klurat på kreativa lösningar och tagit beslut om att skicka vidare saker som inte längre fyller en funktion i mitt liv.
...
Nu laddar jag för nystarter....känns spännande och inspirerande.....så...snart ska jag försöka formulera det kaos av tankar som snurrat i min glob!
Kram alla fina och kloka!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0