Tentadags!

Helt otroligt vad konstigt det känns att gå att skriva en salstenta. Det har jag inte gjort sedan 2008 när jag läste familjerätt! Något i mig säger att tenta kanske inte är det rätta sättet att lära sig på, inte så det fastnar i alla fall. Vissa ämnen är dock svårare att göra en kunskapskoll på om inte tentan fanns!
...
Idag är det jobb och plugg på mitt schema. I morgon har jag en semesterdag för att skriva tentan. Det lär inte ta så lång tid. Det är typ 6 frågor att svara på. Jag slipper svara på två frågor eftersom jag pluggat tidigare. Nästa kurs får jag tillgodoräkna mig helt. Skönt. Sedan kommer jag slippa göra moment under resans gång så det är ingen termin som jag behöver plugga heltid. Det känns hiskeligt underbart!
..
Idag står även tvätta, städa och köra pass på mitt schema. Det var gigantiska tvättberget Bertil som jag möttes av när jag kom hem igår. Kan liiite bero på att tonåringar har en tendens att samla allt i sitt rum istället för att lägga det i tvättkorgen. Då ska tilläggas att vi har två tvättkorgar, en på varje plan. En nära var vi duschar och en på toaletten på övre plan. Nåväl. Jag tror att det kommer ge sig. Att en ny rutin kommer in. Annars får jag fundera ut en ny rutin!
..
När det gäller tonåringar och tvätt. Hur kommer det sig att en kofta som de har haft på sig vid ett tillfälle ska tvättas? Hur kommer det sig att deras jeans är så smutsiga så de behöver tvättas efter 1 dags användning? Jag fattar inte!!! Mina jeans kan jag använda läääänge innan jag tvättar dem. Jag hänger upp dem på en krok när jag har andra kläder på mig och använder dem igen en annan dag. Mina jeans håller länge och blir inte söndertvättade. Kan vara så att jag luktar illa eftersom underkläder, strumpor och linnen är det jag byter varje dag. Det som är överst kan jag använda lite nu och då innan jag tvättar det. Eller så är det för att jag är en annan generation. Vad vet jag!
...
Det jag har stenkoll på är att tvättstugan är översvämmad och att jag är glad över att jag kan jobba hemifrån idag!
Kram alla fina och kloka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0