Huvudet fullt...

...känner mig som en trotsig treåring när hela huvudet skriker JAG VILL INTE LÄRA MIG NÅGOT NYTT!!!
Å så är jag mitt uppe i tentatid och ska försöka lära mig nya saker. Eller egentligen inte nya, lite påminnelse om sånt jag kan...men jag vill inte! Inte nu! Nu vill jag vara ledig och lat!
..
Det som är kul i kråksången är att vi verkligen får det vi tittar efter! När jag känner mig trött, slut och lat, så får jag det av andra och ser texter som handlar om det. Min hjärna sorterar ut så jag får en självuppfyllande profetia såklart! Nu är det bara att härda ut. Att hålla i, hålla ut....Tänka som i Bo Kaspers låt
...
Hållbarhet. Att hålla hela livet. Att räcka till. Vara tillräcklig. Vara hel. Hela sig.....Det har jag tänkt på idag. Hur jag vill rusta mina barn, ungdomar...vuxna....Vad behöver vi träna på för att klara oss. Hur ska vi tanka oss, fylla på för att inte urlakas? Å för att inte fylla på så det blir överfullt och svämmar över??
...
Lite musik, det är ofta det som det krävs för mig. Eller en kopp kaffe och några kakor....en god vän..ett telefonsamtal eller en promenad. Några kalla öl i bastun och tankar om allt och inget. Jag är så himla tacksam över mina vänner, ni som klivit in i mitt liv! Ni som kan säga vad fan menar du nu? Hur tänker du, eller har du sett det i detta perspektivet? Jag älskar er! Ni tillför mig så många dimensioner och så mycket klokskap. Så många saker som jag skriver på min lista över saker som varit bra just idag. För det är just ni, som återkommer på den listan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0