En början till en bucketlist...

 
 

Att få tid med sin bästa vän i livet. Där det inte finns något annat som lockar än att vara med varandra är en ynnest. Något som jag önskar alla! När man får möjlighet att tala till punkt. Drömma, lyssna på varandra.

Jag vet inte om det är medelålderskrisen som knackar på dörren. Om det är Kristian Gidlunds sommarprat, eller boken med för den delen…..eller för att min mamma blev änka 36 år gammal (ung?) som gör att vi har pratat mycket om saker vi vill göra innan vi kickar i hinken…..the bucketlist. Vad tänker jag har varit och är saker som jag vill göra innan jag går dit vi alla ska gå…Jag vill nog hinna:

 

·      Tälta i en rondell med kusin J

·      Vara med på en förlossning och klippa en navelsträng

·      Ta jägarexamen

·      Skjuta en älg

·      Bo på en stor gård

·      Ha en helt egen häst

·      Åka slalom i Österrike

·      Vandra i Sarek

·      Vara egenföretagare

·      Bygga en bastu

·      Ta Mc-kort

·      Köra enduro

·      Djuphavsfiska

·      Gå på julotta

·      Besöka Disneyland i USA

·      Besöka mammas stuga i Finland

·      Genomföra en halvmara

·      Åka på en galen resa med mina tjejkompisar

·      Besöka Gotland

·      Åka långfärdsskridskor på första isen

·      Paddla havskajak i Luleå skärgård

·      Åka som volontär

·      Besöka Kålmårdens djurpark

·      Sova en natt på Icehotel

·      Turista i en husbil

·      Shoppa i New York & julhandla i London

·      Vara aktiv i ett politiskt parti och sitta i nämnd.

·      Rida islandshäst på Island

 

Vissa saker har jag redan hunnit göra:

·      Hållit tal på min student

·      Pluggat på universitet och tagit ut examen

·      Gift mig ( Två gånger ;)  )

·      Varit gravid och fått barn x3

·      Varit och är bonusmamma

·      Lärt mig åka slalom

·      Sovit på Treehotel

·      Varit till Legoland

·      Tagit körkort för bil

·      Utbildat mig till instruktör för Vattengympa och Core

·      Rest tillbaka till Tobago med kärleken i mitt liv

·      Blivit och är blodgivare

·      Ridit på en strand

·      Tvättat och bäddat ner mina farföräldrar i kistan

·      Blivit gudmor till en liten parvel

 

...jag har nog gjort många fler saker, men som jag inte kommer att tänka på just nu. Att låta tankar ta tid är underbart! Efter en vecka på en paradisstrand känner jag mig faktiskt lite utvilad...somnade till och med på stranden! Helt otroligt!

Vad står på din bucketlist? Har du tänkt på saker att göra innan du kickar i hinken?

Kram!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0