Om knappar att trycka på...

alla har vi väl ett tangentbord i kroppen med knappar som fyller olika funktion. Så vill jag se det. Med åren har jag lärt mig att hitta knapp efter knapp och förstår bättre och bättre vilken funktion just de knapparna fyller. Tycker jag att funktionen är undermålig eller onödig så gör jag det jag orkar och kan för att programmera om. Det kan ta tid att programmera om, ibland blir det till och med error..men bara att vara medveten om knapparnas funktion känns som ett steg framåt!
En knapp som genast får mig att bli galen är den "jag är nog sjuk", "alla andra har det så enkelt, det är bara jag som har det svårt..." GNÄLL säger den knappen mig och jag blir genast en person som jag inte vill vara. Hu, vad jag försöker undvika att bli galen...bita mig i läppen, försöka låta bli att gå in i en diskussion. Det är skitsvårt.
Jag har så svårt att fixa ursäkter av människor mot att börja må bättre. Nej, L, det har inte med att jag inte äter ordentligt att göra att jag ingenting orkar är grinfärdig och tycker att allt är trist. Jag har ju trots allt ätit en hårdbrömacka och en måltidsersättning sedan jag klev upp ur sängen 06:30. Nej, det har inte att göra med att jag inte rör på mig och att jag äter onyttigt att jag inte ser ut som jag vill se ut. Det är genetiskt. Nej, det är inte för att jag inte pluggat som jag inte klarade tentan, det är för att jag...osv...HU.....jag kämpar tappert för att omprogrammera mitt tangentbord så att detta inte tar min energi. Å för att bli bättre på att coacha i djungeln av ursäkter för att få fortsätta tycka synd om sig själv....
Jag gör en massa tokiga saker...som i jul när jag tryckt i mig alldeles för mycket fika och godis. Men jag kan i allafall säga att jag vet om att jag gjort det och att det kan vara en anledning till att mina byxor känns trånga. Det skulle inte kännas OK att säga att jag inte kan förstå hur det kommer sig.....Att det måste vara vätska i kroppen som kommit dit av någon anledning. Stå för det du gör och ta konsekvenserna av ditt handlande! Vill jag må bättre, ändra på saker! Vill jag inte det, då så...fortsätt som jag gjort hittills och håll snattran!
Hu..nu fick jag lite utlopp för min frustration. Strax ska jag dra mitt strå till stacken för mitt frosseri i jul med en skön promenad med mina doggar!
Kram alla fina och kloka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0