Lång tid och inga ord....

det är som att jag varit ordlös.....eller att orden flödat så rikt i samtalform och i möten så jag inte riktigt hunnit med att reflektera över livets små förunderligheter för mig själv. Egentid. Ett både härligt och förfärligt ord. Beroende på vem du frågar förstås!
...
Jag behöver egentid! Alltså inte tid borta ifrån mitt hem och min familj, men en liten stund om dagen och få  vara bara jag i mina tankar. Den kan jag få i duschen, eller på hundpromenaden...i soffan med mina ungar.......den kan jag få var som helst när jag tar vara på tillfället. När jag är mindfull och inte har mind full.Jag har inte unnat mig själv att ta ut sådan tid. Jag har varit påväg och påväg och jag ska bara och sen. Jag har längtat efter saker i framtiden och glömt att se skönheten i nuet.
...
För att bryta en sådan ond spiral gäller det att ta tjuren vid hornen. Att komma till görat som jag och min kloka kollega brukar säga. Idag har jag kommit till görat. Jag har greppat tjuren vid hornen och drivit mig själv till att ta mig in i surdegarna och röra om. Det ger resultat. Det ger kraft och hopp. Mest av allt ger de mig möjlighet att vara mindfull!
...
När jag kom hem från jobbet efter 18 idag så tänkte jag lägga mig ner och dö. Jag tänkte att jag orkar inte skriva ett ord till, jag orkar inte göra det jag lovat att jag ska göra till i morgon, och jag orkar absolut inte göra det jag behöver ha klart till på måndag morgon. Men, jag tänkte att det är bara att bita ihop, att göra det som behöver göras och nu är det till i morgon klart och jag är på god väg med det som ska lämnas in på måndag. Visst kan det bli kompletteringar. Det är ok. Huvudsaken är att jag gjort det jag behöver göra innan helgen så jag kan njuta av ledig tid. För om det är något jag behöver efter några intensiva plugg, jobb och frivilligt samhällsarbetande så är det just ledig tid utan alla måsten.
...
Så  jag laddar för det nu. För att färdigställa saker i morgon och för att ta mig hela vägen in i mål innan helgen i det som är kvar att göra. Sen, sen är det njuuuuuta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0