Om skuld....

..att känna skuld och ta ansvar. Att känna sig otillräcklig, dum och blind...dessa känslor har jag mött idag.  Att försöka inte se, blunda och lägga duken över....en sorg, men lättnad över att sedan få säga att allt hände när deras påverkan inte längre fanns.
...
Jag tänker på det som förälder. Hur blir det i en när ens barn, det finaste man har gör saker som man inte vill att de ska göra? Jag tänker då inte på tjuvrökning och tonårsfyllor....utan när ens barn skadar andra människor. Vilken skuld skapar inte det? Vad gjorde JAG för fel? Vad skulle jag ha gjort? När, varför? Det måste göra kopiöst ont!
..
Tänk om man hade facit! Det är väl just det som gör att det är både härligt och förfärligt att vara förälder!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0