Ö


Så har vi kommit till Ödesstunden för utmaningen. Sista anhalten på bloggutmaningen från A-Ö. Det har varit kul att fundera och inspireras kring alfabetet. Ö. När jag tänker på Ö så kommer jag att tänka på ett radioprogram som jag lyssnade till i torsdags. Det var på lokalradion och en lokal tornedalsk profil, "Boda", gjorde ett inslag om Tärendö-holmen. En liten holme ute i älven i Tärendö. Tänk att profiler som Povel Ramel och ABBA-medlemmarna innan de blev ABBA, Gyllene tider, Jerry Williams, Svenne och Lotta mfl har varit där och showat! För mig som är född i slutet på 70 talet är minnena tydliga från när jag med min familj besökte Tärendö-Holmen och fick se mina stora idoler bröderna Herrey!! Wow vilken känsla att sitta på axlarna som 5 åring och se dem live!
 
 
 
Ett annat Ö i mitt liv...även om det inte sker i någon ofantlig utsträckling så vill jag ännu ha med det..
En ÖL med goda vänner! Eller i badtunnan en stjärnklar kväll....eller i bastun..eller stugtrappan efter ett väl utfört dagsverke. Ibland händer det! Å då, då är den himmelst gott!
Mitt sista inlägg i alfabetsutmaningen blir Överraskningar! Något som har varit fruktansvärt för mig. Jag har avskytt överraskningar i hela mitt vuxna liv! Oavsett avsikt med överraskningen så har det varit obehagligt och äckligt för mig att utsätta mig för det. Det har många i min närhet fått erfara och jag är ännu ledsen över att jag förstört så mycket för andra med mitt sätt att att tackla överraskningar. Jag har tränat de sista åren för att bli bättre och jag fick enorm hjälp med min begränsande övertygelse under min certifiering till coach av fantastiska H och E-L. Jag är er evigt tacksam. Min första födelsedag som vuxen där jag kunnat NJUTA av presenterna kom efter det. Så mitt sista bidrag i alfabetsutmaningen blir en bild från just den dagen. En bild på överraskningar som gjorde mig glad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0