Å

Nu är jag nästan nästan i mål med utmaningen! Känner mig hyfsat nöjd med att jag nästan lyckats hålla igång hela tiden med en liten trötthetssvacka! I mitt jobb finns mycket som jag tycker kan illustreras med Årstidsbilder:

Sommarknän, är en årstidsbild för mig. Att det någonstans är "fläckarna som lär oss livet". Att vissa blåmärken hör livet till, om än det smärtar!
En Årstidsbild från vinterfisket: Om vi inte lärt oss att det lönar sig att kämpa och försöka och bita ihop, så är det svårt att hitta motivationen till att göra det. När vi får erfarenheter av, i detta fall vinterfiske, att det är spännande när det nappar, att det är en skön känsla att vänta på när det nappar och dra upp fisken, och till och med gott att bjuda på fisken, så kommer man även vilja fiska och se det som ett trevligt inslag även den gången när det inte nappar...
För mig är denna Årstidsbild en påminnelse om att en regnig morgon i september kan bli en fantastisk kväll i kanoten på Torneälven! Att gemenskap och glädje är en viktig del i arbetet tillsammans med andra.
Årstidsbild vinter. Att det är under fikapauser som de klokaste tankarna kommer fram. Det finns forskning som visar att flest nobelpris är utdelade till forskarlag som hade gemensamtfika över professionsgränserna! Jag är tacksam över att jag i mitt tidigare arbete och nuvarande arbete har möjlighet att hänga i fikarum. Att få se vad som händer mellan människor och hur frön till stordåds sås! Att jag är ett kakmonster utan dess like är bara en ynnest för mig. Det gör det enklare att naturligt hamna i fikarummet :)
Årstidsbild vår: Att värdet på gåvan beror på givarens intention och möjligheter. Någon som ingenting har eller väldigt lite kan ge gåvor som kan tyckas enkla och som en petitess, men där handlingen är den största gåvan. Jag vill illustrera Å med Årstidsbilden och med Återkoppling som det många gånger handlar om. Jag vill ge dig detta för att du är viktig för mig! Jag är tacksam över att du finns! Jag vill visa dig att jag älskar dig och att du är värdefull för mig! Du är fin och jag vill ge dig det finaste jag har! osv.... För mig är den första maskrosbuketten på våren överräckt från en knubbig barnhand bland det finaste jag kan få! Det får mitt hjärta att smälta! Härlig Återkoppling till mig!
Liksom vetskapen att lita på processen. Att kunna sitta lugnt och veta att det jobb jag gjort kommer ge resultat om jag vågar lita på processen. Har jag sått påskliljor i min rabatt på hösten så kan jag sitta lugn i båten och veta att de kommer att komma upp när tiden är mogen! (Om inte någon har varit och ätit upp lökarna, men det är också en form av Återkoppling "Ha koll på vad som händer för tusan".
Å sista bilden...Återhämtning! För att kunna prestera och klara av livets alla prövningar behövs Återhämtning. Jag återhämtar mig i mitt paradis på jorden oavsett Årstid!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0