P....

En bokstav för de viktigaste Personerna i mitt liv!
Såklart, världens bästa Pappa Svenne. I dina slitna jeans eller blåställ, en slarvigt knäppt flanellskjorta och med bus i dina blå ögon. Med en handrullad cigg i mungipan. Med skorna sådär halvt-i-trampade. Många av de absolut viktigaste och självklaraste sakerna i livet har du och mamma A skonsamt låtit mig bli varse....Som att ha ett öppet sinne och försöka att inte döma, att alla människor har lika värde och att dela med mig av det jag har. Att det alltid alltid alltid är den snälla som vinner på slutet. Det finaste en människa kan vara är snäll. Att humor är viktigt, att kunna skratta åt mig själv för det är alltid roligare att skratta än att gråta. Även om det kan kännas riktigt eländigt ibland. Att våga försöka, att alltid vara välkommen hem. Att veta att jag är bäst för er för att jag finns till. Att jag duger precis som jag är och att ingen, ingen någonsin ska trampa på mig och få mig att tro annat. Jag har fått en stark personlig integritet och tagit ett stort personligt ansvar. Det är jag innerligt och evigt tacksam mina föräldrar! Jag och mamma har en speciell relation till varandra som ibland driver mig till vansinne, men som jag aldrig skulle vilja vara utan. Även om det snart är 19 år sedan min pappa lämnade jordelivet så är han alltid nära. Finns många frågor som jag önskat att jag kunde ställa. Så många saker jag hade velat visa dig....
 
Som det absolut finaste i mitt liv... mina tre fantastiska Pojkar!
Det är en ynnest att få ha burit och få leva nära er varenda dag. Ibland är jag så trött så jag vill grina, och då kommer ni och kramar mig, myser ner i soffan med mig och får mig att förstå att jag är värdefull för att jag finns till! Någon har sagt till mig att man får de barn man förtjänar. Men jag kan inte i min vildaste fantasi föreställa mig hur jag kan förtjäna er, Mini, Midi och Maxi....för ni är bäst!
Mina barn har också den bästa Pappan i världen. Han är även den bästa Partnern i världen. Han P. Som jag träffade en gång för många år sedan. Han med världens snyggaste "Perse" som man säger på finska (reserverar mig för stavningen :) ) Vasen nedan fick jag den första alla hjärtans dag som vi kände varandra. på kortet stod det Puss och kläm.....
Andra viktiga personer i mitt liv är den allvetande papperstokiga mamman från Bäst och kusinen som målar fantastiska målningar. Även om livet ibland är för fullt så prioriterar jag att få vara med er och är tacksam över att jag får ta plats i era liv! Promenader där vi får Prata om både högt och lågt. Något jag Prioriterar i livet är att få dessa stunder där tankar och frustration får vingar. Det blir enklare att leva då. Jag är evigt tacksam för en vän från forever, och så du, som kom in i mitt liv i en Kårridår med mögel i taket ;)
 
 
Påskris med påskfjädrar får mig helt osökt att tänka på en färgstark kvinna som jag varit förlovad med i 18 år. En sådan person som helt sonika och självklart blir moster till mina barn utan ett endaste biologiskt band. Där det är så självklart så att personer som inte fattar det nästan blir utpekade som Puckon av ungarna. Precis som det ska vara och inget annat! Ibland kan vatten vara tjockare än det mesta :)
...
Jag hade kunna bilda upp en massa bilder och personer. För det finns många som borde nämnas här. Ni kommer! Mitt hjärta är fullt av människor och tacksamhet för att jag får vara en person i många personers liv!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0