Projekt ett lyckligare liv...



När jag utbildade mig till coach 2011 mötte jag en fantastisk kvinna. Hon hade en bred kompetens och spred en skön känsla omkring sig där hon fanns. Jag är så tacksam för det mötet, att fått tillgång till din klokskap E-L!
Hur kommer jag att tänka på det? Ja, hon hade ett lyckoprojekt då som gick ut på att leva ett lyckligare liv. När jag surfade runt för att hitta material till mitt arbete råkade jag som vanligt slinka in på Kreativ insikt, som har underbara små kloka presenter! Där hittade jag dessa två böcker; en dagbok och en kalender.Igår damp de ned i min brevåda! Jag ska genast ta mig an dagboken och försöka få in det i bloggen också. Så dagens reflektion över gårdagen blir till genom att svara på följande frågor:
 
Vad var allra bäst, roligast, mest givande eller mest avkopplande igår? Vad exakt var det jag uppskattade i den aktiviteten eller den stunden?
Det allra bästa igår var att komma hem till min familj. Jag var frusen och trött efter många intryck, instruerande på bästa gymmet och cykeltur i första snön med många stopp för uppackning av böcker. Hemma var min familj som inte sparar på krutet i välkomst ceremonin. Jag känner mig efterlängtad och älskad! Trött som en gnu och frusen av passets intorkade svett var det så avslappnande att kliva in i fjärrvärme heta duschen och värma mig! Sen i onepiecen och krypa ner i soffan och se Epic med mina killar. När fina mini frågar om jag vill ha det jättemysigt och bäddar ner mig med sin kudde och sitt täcke så jag somnar en stund. Det var avkopplande!
Roligast igår var att se min kollegas reaktion på en man med en pirra med paket som gick förbi oss. Det enda vi kunde uppfatta där och då var hans enorma knallröda skägg. Det låter inte så roligt när man läser det. Men känslan i min mage när jag tänker på situationen säger annat!
 
Vad är jag tacksam för idag, och varför? är nästa fråga i dagboken.
Idag är jag tacksam över min fina kollega B från Y. Hur vår relation är en enegipåfyllning för mig. Hur lätt jag känner mig i sinnet efter att vi har fått samla tankar tillsammans. Jag är tacksam för dig och vårt samarbete och för att jag får ta del av din livsvisdom och få perspektiv på mig själv och mitt sätt att vara.
 
Positiva affirmationer höjer min energi och ger mig kraft. Idag affirmerar jag:
Frihet är inte att inte ha några plikter. Det är möjligheten att välja det som passar mig bäst - och sedan ta konsekvenserna av mitt val.
 
Ideér, inspiration, drömmar, tankar och känslor som vill komma till uttryck:
Jag ser fram emot helgen. Att bara vara ledig. Att polemasa hemma och hänga med familjen. Kanske ta tag i något i vårt kreativa kaos. Att skapa planering för kommande utmaningar för utveckling. Det känns spännande och roligt och ger mig energi.
 
Nästa reflektion ska svara på frågorna: Vad är jag mest nöjd med hos mig själv igår? Vad gav mig mest energi av allt jag gjorde? Hur skulle jag kunna vara mer så, och göra mer av detta i mitt liv? TAck från hjärtat för...Mina tankar & känslor är skapande. Idag fokuserar jag på de här positiva egenskaperna: Jag är....Jag är....Jag är...
Vad mer drömmer jag om i mitt liv? Om jag öppnade mig själv för tanken att allt är möjligt vad skulle jag våga drömma om då?
 
Blev du lika Inspirerad och nyfiken på detta som jag? Beställ på www.kreativinsikt.se
Kram alla fina och kloka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0