Bästa sortens vecka...

Mörkertrött är bara förnamnet. Ni vet när väckarklockan ringer och det enda jag kan tänka på är att den ska vara tyst, att jag ska gå och lägga mig igen när barnen är på skolan, att jag ska vila direkt efter jobbet....Ni vet känslan. Å sen så kör jag på ändå...och inser att klockan är 01:30 när jag går och lägger mig. Det är då det värmer i hjärtat att ha en son som vet vad en sann kärlekshandling är....

Har laddat ner en ny app i telefonen. "Gör din grej" heter den och kommer från Kreativ insikt. En dag i veckan fick jag detta kort: "Gör tid för det du älskar". Jag älskar att vara ute med mina hundar...jag älskar att mysa med mina ungar..jag älskar att baka och laga mat..jag älskar när köket är fullt av människor som äter och umgås...Jag älskar att träna...jag älskar att ge presenter..jag älskar att hjälpa andra...Jag känner att jag gör sådant jag älskar varje dag! Jag är tacksam för det!


Jag har haft förmånen att rensa i mitt förråd för att hitta saker till personer som inget eller lite har. Fatta hur mycket saker vi har i förrådet! Då vill jag ändå till mitt försvar säga att jag rensar någon gång om året..och verkligen försöker att bara ha det jag behöver för att inte behöva städa och rensa i så mycket. Jag är en lat människa som avskyr att städa. Men jag avskyr att vara i kaos ännu mer så...När jag plockade ihop filtar och påslakan med Byggare Bob så hittade jag en fin tavla som min fina vän A broderat till mig för mängder med år sedan. Den har hängt i min hall i mitt gamla hem och plockades ner i en låda när vi skulle renovera i huset...Den hör hemma i hallen hos oss. Så en ny ram, som också fyndades i förådet vid genomgången av kartonger fick byta ut den gamla.....Nu känns det som att hallen är komplett!
När jag ändå är inne på fina vänner....jag nominerade mamman från Bäst till en tävling hos House of Lola. Min motivering gjorde att hon fick ett paket med finfina kläder att lägga under granen! Det värmde mitt hjärta! Å det var nog Karma i det för jag fick också ett paket från H&L hemskickat! Ser fram emot att få öppna det på julafton! Nått paket måste även mammor som gjort sitt bästa få på julafton! Är nog mitt vackraste paket!
Min vecka har haft många höjdpunkter. En av de absolut bästa var när en fantastisk kvinna jag hjälper ringde mig och skrek i luren......av glädje! Jag nominerade henne till RixFMs riv en räkning och de gillade motiveringen så hon fick en räkning betald av dem! Helt underbart! Vilken julklapp!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0