Den blomstertid nu kommer.....

..med lust och fägring stor....Det är en sång för frihet för mig. Det kan vara det, för att jag haft möjlighet att vara hemma och ledig med trygga vuxna. MÅNGA trygga vuxna. Jag är tacksam över min mammas stora bullriga familj som betyder kusinhäng för mig. Människor som inte alltid är så lik mig, men förstår mig på ett fantastiskt sätt! Vi har varit med på samma resa, samma språkförbistringar och kultur. Jag är tacksam över min pappas familj med värme och närhet och lugn. När jag går på skolavslutningar som jag gjort just idag är jag tacksam över att jag kan finnas här för mina barn. Jag är tacksam över alla kloka vuxna som mina barn har i sitt liv. Jag vet att de kommer le och tänka tacksamma tankar när de själva är föräldrar..och ge sina barn många kloka vuxna att ha i sina liv! Jag har en klump i magen för de barnen som vet att sommarlov betyder KAOS. Jag önskar de barnen att någon i deras närhet ser dem och hjälper dem. Att de får komma iväg på något kul, att de får äta glass, ja mat över huvudtaget varje dag. Att de får vara lediga och slippa vara oroliga....Du kloka vuxna..VÅGA se dessa ungar. Se dem och möt dem! Det kan vara skillnaden för just den stjärnan!

Jag har många stjärnor på min himmel. Två av dem gjorde mig superstolt i kyrkan på skolavslutningen för att de var med och sjöng...helt fantastiska killar har jag! Mini ville ta sovmorgon..och det är helt OK. Det är hans sista mysavslutning hemma innan han är vuxen! En stjärna tog studenten idag. Efter att ha varit med på en spännande tonårsfärd med vilda virvlar är jag tacksam och stolt över att ha mött denna fantastiska unga kvinna. Med målsättningar, driv och temperament! Med ett stort hjärta och impulsivitet av rang! Jag är så glad att några av mina mantran, så som "Lita på processen" och "välj glädje" har spelat roll, även om det inte är något som villigt skulle erkännas. Det gör inget. För det syns! En annan av mina stjärnor hjälpte mig att fixa stundentskivan för studentstjärnan! Vilket jobb! Vad vore jag utan dig älskade lillasyster?!
Det var citronmarängpaj, rabarber tiramisu, äppletårta, macroner, marängtårta, cupcakes och vaniljpannacotta med rabarbercurd....hembakt bröd, pajer, sallader, lax, kyckling och fläskfile i olika former! Pust!
 
Jag är tacksam över en till stjärna, målarstjärnan, som hängde med mig i filmsoffan och såg både en oväntad vänskap och Monica Z. MYS! Jag behövde hänga och se film och låta bli att jobba. Jag är också tacksam över att få personliga presenter av vår målarstjärna..som Maxis 10-års present:
Jag är också tacksam över vår nyaste stjärna. Å över att han har en fin och klok biofamilj! Det är en ynnest att få bli en viktig vuxen i en ungdoms liv. Det är inte ett uppdrag vi får, det är något vi förtjänar. Det är inte enkelt att förtjäna att bli en viktig vuxen i en annans liv. Ibland undrar jag om jag ska göra det jag gör. Men dagar som idag så är jag helt säker på att jag lever det liv jag vill leva, Att jag är stolt och tacksam över det.
Jag har också haft skolavslutning. Många från klassen drog på Goodwill och käkade. Till efterrätt drog jag och en klasskompis till med en kaffe Karlsson! Mumma! Nu är mer än halva utbildningstiden genomförd. Ibland har jag tänkt att jag inte orkar slutföra detta. Sen kommer mammas ord i huvudet att det man åtagit sig att göra gör man klart. Nu känns det bra att jag lyssnat på mammas mantra. Även om jag är trött! o sliten!
...
Idag skulle min pappa fyllt 64 år om han fått gå kvar här på jorden. Känns overkligt att det snart är 20 år sedan han dog. Men dagar som idag påminns jag om hur viktiga föräldrar är i livet. Hur viktigt det är att oavsett vilken kontakt jag har eller hur relationen ser ut, att föräldrar ser en och är stolt över en. Å inte bara föräldrar. Andra viktiga vuxna i livet. Det kan vara far- och morföräldrar, andra släktingar och vuxna som finns i deras närhet. Jag är tacksam över att studentstjärnans pappa med fru och farmor kom upp från söder och var med på hennes stora dag. Det är oerhört värdefullt! Jag kan ännu minnas känslan som jag hade när mamma m familj och farmor och farfar stod med studentskylten i vimlet! Då var jag stolt! Å tacksam över att fler kände stolthet över mig! Jag hoppas att studentstjärnan förstår hur stolta vi är över henne. Hur tacksamma vi är över att ha fått bli hennes bonusfamilj.....Nu är jag trött och sliten efter dagar av jobb, plugg och förberedelser för skolavslutning. Nu är det två snabba på jobbet som gäller...snart snart....
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0