Husmoderstips eller??

Ska jobba halva dagen i morgon och halva dagen på torsdag, sen är jag ledig igen. Underbart!
Jag har nog vant mig vid att göra ingenting och vila på det!
Jag som inte tänkt att jag kunde vara ett husmodersämne har starkt börjat överväga just det faktumet. Husmoder. Låter det inte vackert så säg!På Wikipedia:

Husmor eller husmoder syftar på en kvinna som ansvarar för skötseln av hemmet eller en anställd som ansvarar för en institutions hushållning. I dag används det oftast om en kvinna som leder verksamheten i ett storkök.

I ett storkök kan en husmor assisteras av exempelvis köksbiträden, skolmåltidsbiträden och lokalvårdare. En husmor ansvarar för arbetsledning och administration, men deltar ofta även praktiskt med matlagning och viss lokalvård. En husmor brukar därför ha särskilda arbetskläder, som bland annat inkluderar ett praktiskt förkläde.

Jag får helt enkelt arbetsleda maken, han får vara köksbiträde och lokalvårdare. Kanske  barnen kan agera något endera dagen. Jag kan sitta i gungstolen med mitt praktiska förkläde och äta fika och dricka kaffe.
Om inte annat har jag anledning att lite nu och då åka på husmoderssemester för att slippa sinnesförvirring och vila nerverna :).
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0